چه کسانی کاندیدی برای ایمپلنت و جراحی ایمپلنت هستند ؟

چه کسانی کاندیدی برای ایمپلنت هستند ؟

کسانی که به هیچ عنوان عارضه‌ای به نام تحلیل لثه یا همان عقب نشینی لثه نداشته باشند. یکی از مشکلات دندانپزشکی می‌باشد که افراد زیادی درگیر آن هستند در مرور زمان با صدمه‌ای که به بدنه فک و استخوان فک خواهد زد می‌تواند در زمان ضروری پروسه ایمپلنت را از بیمار حذف کند .با تحلیل لثه معمولاً التهابی روی لثه‌ها با تغییر رنگ آن ایجاد و پایه دندان به مرور لق و در نهایت کیس بیمار منجر به از دست دادن دندان‌های خود به مرور زمان می‌شود. که این عده از بیماران باید حتماً برای مشاوره پروسه ایمپلنت و ویزیت مجدد اقدام کنند .


مقالات مرتبط : تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان


با در نظر گرفتن درصد بالای سلامتی لثه بعد از دوره درمان زیر نظر پزشک متخصص ایمپلنت انجام شود. عقب نشینی لثه و در ادامه التهاب آن اصولاً در پروسه ایمپلنت می‌تواند برای هر بیماری ایجاد شود. به دلیل بیرون ماندن بخشی از ریشه دندان حساسیت شدیدی احساس می‌شود در واقع مشکلی که تحلیل لثه از یک طرف و حساسیت ریشه دندان از طرف دیگر ایجاد کرده که معمولاً به بیمار توصیه مسواک زدن درست برای ترمیم بافت می‌شود.

 از طرفی برای کاشت ایمپلنت بر روی لثه تحلیل رفته نیاز به درمان پیوند استخوان می‌باشد، پیوند استخوان بهتر است قبل از پروسه اجرایی ایمپلنت انجام شود و مدتی از پیوند گذشته و بعد از چکاپ و تشخیص و مشاوره دکتر متخصص پروسه در این زمان معمولاً به بیماران توصیه می‌شود یک عکس opg گرفته و در نهایت اسکن عکس سه بعدیcbgt را از فک انجام دهند. عکس سه بعدی دارای این مزیت است که کاملاً پزشک متخصص متوجه حالت فک، ضخامت استخوان و ارتفاع آن شده و این مرحله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ایمپلنت می‌باشد.

 

در پروسه ایمپلنت دندان دو روش وجود دارد:

روش اول مرحله پیوند استخوان انجام و بعد از چند ماه که حداقل آن ۹ ماه می‌باشد مرحله ایمپلنت انجام می‌شود

 روش دوم مرحله همزمانی پیوند استخوان که با هم بر روی فک بیمار انجام تقریبا ۶ ماه طول درمان کشید در روش ایمپلنت یکی از مهم‌ترین عوامل سلامت دهان و لثه می‌باشد .بیشترین کاندیدا برای این پروسه بیماران نسبتا سالم از نظر فک و لثه می‌باشند که با کشیدن دندان و مدتی استراحت اقدام به ایمپلنت خواهند کرد. به مرور زمان بیمار شدیداً از کشیدن سیگار باید دوری کرده و حتی افرادی که قند مزمن، بیماری قلبی یا بیماری سیستم خود ایمنی دارند و دارو مصرف می‌کنند اصلاً به ایمپلنت توصیه نمی‌شوند. عواملی مانند آبسه لثه، زخم لثه، سفید شدن لثه، تغییر رنگ لثه نقش بسیار مهمی برای انجام مراحل ایمپلنت را دارند که باید هر کدام توسط پزشک متخصص بررسی گردد.


خدمات ایمپلنت دندان در کلینیک دکتر آرزو صابری


 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها