جراحی لثه - شناخت جراحی لثه و انواع آن در کلینیک های دندانپزشکی

جراحی لثه در دندانپزشکی به صورت متنوعی انجام می‌شود.

برخی از انواع جراحی لثه عبارتند از:
 

1. پر کردن فضای خالی: در این نوع جراحی، بافت لثه مصنوعی یا آلوئه ورا برای پر کردن فضای خالی میان دندان‌ها استفاده می‌شود. این کار (این نوع از جراحی و پیوند لثه) بهبود شکل و ظاهر لثه و جلوگیری از ترک‌های لثه را فراهم می‌کند.
 

2. پوسیدگی لثه: در صورت وجود پوسیدگی لثه، جراحی پیوند لثه انجام می‌شود تا بافت‌های آلوده و تخریب شده حذف شده و بیمار با طی کردن دوران نقاهت و مواظبت های پزشکی که توسط دندانپزشک متخصص دریافت خواهد کرد، به مرور زمان لثه سالم و بهبود یافته جایگزین پوسیدگی های قبلی خواهد شد .
 

3. اصلاح تراکم لثه: در برخی موارد، لثه‌ها به طور نامتناسب تراکم دارند که ممکن است باعث مشکلات زیبایی و بهداشتی شود. در این صورت، جراحی لثه برای اصلاح تراکم لثه و حذف قسمتهایی که باعث ایجاد نازیبایی و عدم بهداشت دهان و دندان شده، انجام می‌شود.


 

4. پاکسازی عمقی لثه: این نوع جراحی پیوند لثه برای پاکسازی بافت‌های آلوده و التهابی در عمق لثه انجام می‌شود. این کار بهبود وضعیت لثه و جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های لثه مانند پریودنتیت را تضمین می‌کند.
 

5. برداشتن بافت لثه بیش از حد: در برخی موارد، بافت لثه بیش از حد روی دندان‌ها قرار گرفته است که ممکن است به عوارض زیبایی و بهداشتی منجر شود. در این صورت، جراحی پیوند لثه برای برداشتن بافت لثه بیش از حد و حذف قسمتهایی که باعث ایجاد نازیبایی و عدم بهداشت دهان و دندان شده ، انجام می‌شود.
 

این تنوع در انواع جراحی پیوند لثه، به دندانپزشکان متخصص امکان می‌دهد تا به صورت سفارشی ( با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت بیمار خود) و با توجه به نیاز هر برخورد کلینیکال، به درمان مناسب و بهینه بپردازد و بهترین و مناسب ترین درمان را برای بیماران خود انجام دهند.

 

خدمات جراحی لثه در کلینیک دندان پزشکی دکتر آرزو صابری

نوشته های اخیر

دسته بندی ها