همه چیز درباره لمینت دندان در کلینیک های دیجیتالی دندان پزشکی

همه چیز درباره لمینت دندان

 

لمینت دندان روکشی نازک که معمولاً همرنگ با دندانش بسیار زیباتر خواهد بود این پروسه چند مزایا را برای فرد متقاضی همراه خواهد داشت :

یک دست شدن دندان‌ها با اندازه‌های پایه طبیعی که برای هر فرد مناسب می‌باشد 

حفاظت از مینای دندان برای افرادی که به صورت ژنی و موروثی جنس دندان نازکی دارد

 دندان‌هایی که به دلیل درمان ریشه مصرف قرص و داروهایی مانند آنتی بیوتیک دچار تغییر رنگ شده‌اند

 همه چیز درباره لمینت دندان : افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند و باید در زمان مناسب ارتودنسی انجام می‌دادند هم اکنون می‌توانند با این حرکت زیبایی را در دندان‌های خود ایجاد کنند دسته‌ای از دندان‌ها بافت و ترک‌های عمودی و یا افقی می‌باشد که در اثر صدمه ضربه برودت و سرما می‌تواند باعث شکستگی و عفونت‌های لثه در مرور زمان شوند و لمینیت کردن جلوگیری از این امر می‌کند

 

لمینت کردن دندان مثل هر کاری مزیت و معایب خود را خواهد داشت. در بخش زیبایی شناسی و رفع عیوب ظاهری دندان صحبت کردیم و مطالب مهمی که باید به آن اشاره کرد خطرات لمینیت دندان می‌باشد :

 در درجه اول باید توجه داشته باشیم که انتخاب پزشک متخصص اولین شرط دوری از خطرات بعد از لمینیت می‌باشد، چرا که اگر این پروسه تکنیک‌های درست و اجرای تخصصی برای فرد بیمار و متقاضی انجام نشود این حرکت غیر قابل جبران می‌باشد.

 پس در درجه نخست باید بدانیم که چه مراحلی را باید دقت کنیم و با مد نظر گرفتن این مراحل با اطمینانی بیشتر راه خود را ادامه دهیم.

 مضرات لمینت به شرح زیر می‌باشد :

 لمینت در صورت شکستن قابل ترمیم نیست 

در زمان مراحل لمینت کردن اگر تراش پایه دندان بیشتر از استاندارد باشد پایه و دندان در مقابل سرما و گرما قابل صدمه خواهند بود

 باید در مراحل اجرا پایه‌های دندان با نمونه لمینیت مقایسه و انتخابی دقیق انجام شود چرا که بعد از قرارگیری لمینیت بر روی دندان غیر قابل تغییر رنگ خواهد بود

توصیه می‌شود که قرارگیری لمینت توسط پزشک متخصص انجام شود در صورت عدم توجه باعث پوسیدگی دندان در زیر لمینیت خواهیم بود

 برای ماندگاری بیشتر لمینیت رعایت تغذیه، سیگار نکشیدن ،عدم استفاده از مواد رنگی، عدم مصرف چای و قهوه که پزشک متخصص اعلام می‌شود باید رعایت گردد در غیر این صورت دچار مشکلاتی خواهیم بود که دقیقاً یک پایه دندان قبل از لمینیت شدن می‌توانسته داشته باشد

 دندان‌های یک فرد متقاضی باید حداکثر بهداشت را داشته باشند و در زمان لمینت هم همین رفتار و بهداشت را باید رعایت کنند


موضوعات مرتبط : دندانپزشکی دیجیتال


مشکلاتی مانند التهاب لثه، شکستگی پایه ،تغییر رنگ غیر طبیعی باید به پزشک مراجعه تا مشکل هرچه سریعتر بررسی و حل شود در غیر این صورت وارد مرحله‌ای از جریان یک سری مشکلات فک و دندان خواهیم شد که جبران آن بسیار برای درمانگر دشوار است

یکی از سوالات رایجی در مورد لمینت دندان برای هر کسی می‌تواند وجود داشته باشد :

یکی از سوالات رایجی که برای هر کسی می‌تواند وجود داشته باشد این خواهد بود که چه فرقی میان ارتودنسی و لمینیت وجود دارد .وجود روش‌های متنوع در دندانپزشکی که هدفی مانند درمان و در نهایت زیبایی را دنبال می‌کنند, آشنایی با روش‌های درست درمان و دوری از روش‌های غیر ضروری می‌باشد ,چرا که هر فرد باید بداند که جهت مشاوره با پزشک متخصص دندان خود را از هزینه‌های احتمالی غیر ضروری دور و می‌تواند بهترین روش را برای خود انتخاب کند.

تفاوت میان لمینت دندان و ارتودنسی چیست ؟

 فرق لمینت و ارتودونسی در این می‌باشد که ارتودونسی روشی است که به کمک آن می‌تواند اصلاح دندان و ناهنجاری‌های فک و اجزا آن ترمیم و درمان گردد، در صورتی که لمینت کردن دندان فقط می‌تواند جهت رفع عیوب ظاهری از یک دست نبودن دندان‌ها، فواصل دندان‌ها و ردیف نشان دادن آنها در جهت لبخندی زیبا و یا در نهایت رنگ دندان انتخاب شود که علاوه بر آن برای دندان‌های حساس هم بسیار مفید می‌باشد تا در جهت نگهداری و دوام بیشتر دندان از لمینیت استفاده کرد.

موضوع دیگری که می‌توان به آن توجه کرد می‌تواند این باشد که در ارتودنسی فشار و آسیب کمتری به پایه دندان می‌آید و دندان و مینای آن در اصل هیچ مشکلی پیدا نمی‌کند در صورتی که در لمینت با سایش جداره‌ها و نازک شدن مینای دندان درصد آسیب پذیری دوچندان بیشتر و دندان در آستانه بالای حساسیت خود قرار می‌گیرد.

 در ارتودونسی بیشتر دندان‌ها در جای خود قرار می‌گیرند و هیچ آسیبی بر آنها وارد نمی‌شود پروسه کار طولانی‌تر و هزینه آن کمتر می‌باشد. در لمینت طول درمان سریعتر با هزینه بالا و ریسک پذیری بالاتر برای بیمار می‌باشد.

 تفاوت میان روکش دندان و لمینت چیست؟

 در صورتی که دندان در طول درمان ریشه پوسیدگی داشته باشد به واسطه تراش بخشی از دندان حذف شده و باید روکشی بر روی آن قرار دهیم. باید دندان از صفر تا ۱۰۰ بازسازی و بعد از اطمینان از عملکرد پروسه درمان روکش را بگذاریم. در صورتی که دندان مشکل جدی نداشته و کلاً ظاهری درست و مطمئن داشته باشد لمینیت بهترین پیشنهاد می‌تواند باشد. لمینت در بستری سالم بهترین تقاضای هر بیماری را برآورده خواهد کرد. حال اگر هم که لثه بیمار نیاز به تراش داشته باشد بخش بیشتری از دندان طبیعی سالم می‌ماند.

 برای اطلاعات بیشتر در جهت انتخاب برای پروسه درمان حتماً بایست با پزشک متخصص مشاوره و از کم و کیف این حرکت اطلاعات لازم را کسب تا بهترین را برای خود انتخاب کنید

خدمات زیبایی و لمینت در کلینیک دندانپزشکی دکتر آرزو صابری

کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر آرزو صابری

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها