ایمپلنت و بایدها و نباید ها - چه کسانی نباید Implant انجام دهند.

ایمپلنت و بایدها و نباید ها - چه کسانی نباید Implantانجام دهند.

Implant کردن برای برخی افراد مناسب نیست؛ این امر ممکن است به دلیل مسائل پزشکی یا دیگر عوامل باشد.

هرچند تشخیص نهایی برای این موضوع که آیا انجام جراحی Implant برای بیمار مناسب هست یا خیر، بر عهده دندان پزشک متخصص می باشد، اما در ادامه برخی از مواردی که ممکن است باعث نامناسب بودن Implant کردن برای یک فرد شوند ذکر خواهد شد.

برخی از این موارد عبارتند از:
 

۱. کمبود استحکام استخوان: Implant دندانی نیاز به استحکام مناسب استخوان فک دارند تا بتوانند به خوبی تثبیت شوند. اگر استحکام استخوان کافی نباشد، Implant ممکن است نتواند به خوبی تثبیت شود.

۲. بیماری‌های استخوان: برخی از بیماری‌های استخوان مانند اُستئوپوروز (کاهش چگالی استخوان) ممکن است باعث نامناسب بودن Implant کردن شوند.

۳. عفونت‌ها: در صورت وجود عفونت در منطقه‌ای که قرار است Implantدندانی نصب شود، ایمپلنتها نمی‌توانند به خوبی تثبیت شوند و ممکن است عفونت‌ها را تشدید کنند.

۴. تغییرات در فرآیندهای تشکیل استخوان: مثلاً در دوران بلوغ و رشد ما دائماً شاهد ایجاد تغییرات در فرآیند تشکیل استخوانها هستیم، همچنین استخوان‌ها در دوران بارداری و پس از آن نیز تغییرات زیادی می‌کنند که ممکن است باعث نامناسب بودن Implant کردن شوند. بهتر از این افراد تحت نظر پزشک متخصص باشند تا زمانی که تغییرات استخوانی آنها متوقف شد، جراحی Implant روی آنها انجام شود و قبل از این مرحله، طبق نظر دندان پزشک متخصص از دیگر روش های جایگزین یا موقتی استفاده نمایند.

۵. عادات مضر: عادات مضری نظیر مصرف سیگار، مصرف مواد مخدر، و عدم مراقبت از دهان و دندان‌ها ممکن است باعث عدم موفقیت در جراحی های Implant شوند و یا به عبارتی انجام ایمپلنت Fail خواهد شد.

 

 

قبل از تصمیم گیری برای نصب Implant دندانی، بهتر است با دندانپزشک خود صحبت کرده و وضعیت شما را ارزیابی کرده تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

خدمات ایمپلنت در کلینیک دندان پزشکی دکتر آرزو صابری

نوشته های اخیر

دسته بندی ها