الاینر- آنچه در مورد الاینرها در کلینیک های دیجیتالی دندان پزشکی باید بدانید

الاینر

یک پوشش شفاف قالبی از جنس پلاستیک که با فرم دندان‌ها قالب‌گیری می‌شود. این دوره از درمان برای شکل‌گیری و مرتب کردن دندان‌ها، نه تنها سختی ارتودنسی قبل را ندارد، بلکه در بین افراد بسیار محبوب می‌باشد. روش درمان سنتی که همان سیم کشی دندان‌ها است غالباً با تحمل درد همراه است که بیماران زیاد به آن تمایل نشان نمی‌دهند و تبعات منفی را در طول سال‌ها نشان داده و به همین خاطر درمان سنتی اکنون کمتر انجام می شود و بیماران ترجیح می‌دهند که با ناهنجاری دندان سازگار باشند و آن را تحمل کنند و علاوه بر عدم زیبایی، حرکت دندان‌ها و  نداشتن دندان‌های ردیف را تحمل نمایند.

 

 

الاینر یا ارتودونسی نامرئی این مشکلات را پشت سر گذاشته و دیگر از براکت فلزی و سیم کشی خبری نیست. پوشش شفاف ارتودونسی نامرئی برای دندان‌ها استفاده می‌شود که جلب توجه نمی‌کند و  قابل مشاهده نمی‌باشد و در واقع جایگزین براکت‌های فلزی و سیم ارتودونسی شده  و شرایط بسیار راحت را برای بیمارانی که تمایل به استفاده از براکت‌های سرامیکی یا فلزی ندارند را محیا می‌سازد.

 

 

 ماده و ساختار تشکیل دهنده الاینر از پلاستیک شفاف و بی رنگ با انعطاف پذیری بالا بسیار نازک بوده و  این نازک بودن این پوشش سبب راحتی بیمار در دوره درمان خواهد بود. مشکلاتی  از قبیل تکلم،  بلع ، جویدن و ... را ندارند  و بیمار به راحتی را دوره درمان را سپری خواهد کرد.

 

مراحل قالب‌گیری الاینر به واسطه اسکن دهانی می‌باشد و بعد از طراحی پلاک‌های شفاف نسبت به نامرتبی دندان، آماده چاپ و  پرینت سه بعدی و بعد  ساخت قالب پلاک ها می شود و در مرحله نهایی با دستگاهی مخصوص ساخت نهایی این قالب شفاف انجام می‌پذیرد.

 

خدمات الاینر در کلینیک دندان پزشکی دکتر آرزو صابری

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها