جراحی لثه - جراحی پیوند لثه و عوارض احتمالی ناشی از انجام آن

جراحی لثه ممکن است با مشکلات و عوارضی همراه باشد. این مورد را در نظر داشته باشید که هر نوع جراحی و درمانی که توسط پزشکان متخصص برای شما انجام می شود، دارای درصدی از احتمال بروز مشکل و عوارض هستند و این مسئله امری اجتناب ناپذیر می باشد. اما با انجام مراقبت های توصیه شده توسط پزشکان متخصص، این عوارض را می توان به حداقل رساند.

برخی از مشکلات احتمالی ناشی از جراحی لثه که ممکن است بروز نمایند عبارتند از:
 

1. خونریزی: بعد از جراحی لثه، ممکن است خونریزی اتفاق بیفتد. این خونریزی معمولاً در چند روز اول پس از جراحی رخ می‌دهد. در صورتی که خونریزی به شدت باشد یا پس از چند روز همچنان ادامه داشته باشد، باید به دندانپزشک مراجعه شود.
 

2. التهاب: التهاب لثه پس از جراحی ممکن است رخ دهد، به خصوص اگر به دقت به دستورات پس از جراحی که توسط دندانپزشک متخصص اعلام می گردد، پایبند نشود. علائم التهاب ممکن است شامل تورم، درد و قرمزی بافت لثه باشد.

 

 

3. حساسیت و درد: بعد از جراحی لثه، ممکن است در منطقه جراحی حساسیت و درد حاصل شود. این مشکلات معمولاً در چند روز اول پس از جراحی حاصل می‌شوند و با مصرف داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک کاهش می‌یابند.
 

4. عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت مناسب پس از جراحی، ممکن است عفونت در منطقه جراحی رخ دهد. علائم عفونت شامل تورم، درد، گرمای محل عفونت و قرمزی بافت لثه است.
 

5. تغییرات زیبایی: در برخی موارد، جراحی پیوند لثه ممکن است منجر به تغییرات زیبایی در ناحیه لثه شود که ممکن است برای برخی افراد ناراحت‌کننده باشد.
 

برای کاهش این مشکلات، مهم است که دستورات پس از جراحی توسط دندانپزشک متخصص رعایت شود و به بهداشت مناسب دهان و دندان که به شما توصیه می گردد، دقت شود. در صورت وقوع هر گونه عارضه یا مشکل پس از جراحی، حتماً باید به دندانپزشک متخصص مراجعه شود.

 

خدمات جراحی لثه در کلینیک دندان پزشکی دکتر آرزو صابری

نوشته های اخیر

دسته بندی ها